Fotografia cyfrowa ma to do siebie, że nie do końca jest wiarygodna. Wykonane aparatem cyfrowym zdjęcie można później poddać obróbce, polegającej nie tylko na wykadrowaniu i przycięciu. Bardzo już popularne programy komputerowe służące do pracy przy fotografiach dają możliwość wprowadzenia daleko idących zmian w pierwotnym obrazie i to w taki sposób, że trudno odróżnić prawdę od fałszu. Na możliwości tych programów od razu zwrócili uwagę specjaliści od reklamy i propagandy. Pojawiające się na plakatach reklamowych wizerunki znanych postaci, jawią się jako istoty bez skazy, przedstawiciele piękna ponadczasowego i absolutnego. Zabieg taki ma uwiarygodnić na przykład skuteczność kosmetyków lub suplementów diety, w tym głównie tych które pomagają zniwelować niedoskonałości cery, figury, działają odmładzająco. Idealizowanie fotograficznych wizerunków stosowane jest również w kampaniach wyborczych. Charakterystyczne jest to, że im bogatsza partia i mocniejszy kandydat, tym większy billboard zachęca do głosowania na niego, a sam bohater wyjątkowo pięknieje na czas przedwyborczy. Złośliwcy mówią, że „spece” od reklamy i propagandy tak się zapamiętali w odmładzaniu wizerunków swoich zleceniodawców, że ci ostatni wyglądają młodziej niż ich własne dzieci i że opracowane komputerowo zdjęcia mogliby raczej umieścić pomiędzy pamiątkami z pierwszej komunii niż materiałami partyjnymi.