Sporo współczesnych firm technologicznych nie zauważa w porę zmian trendów wśród konsumentów, a te czasami bywają wyjątkowo wyraźne. Dla zachowania odpowiedniego tempa rozwoju swoich nowych produktów prowadzi się rzecz jasna zaawansowane badania i analizy rynkowe, kontroluje się modę ale raczej na zasadzie sprawdzania wyników, a nie narzucania własnych koncepcji. Te firmy, które jako pierwsze dostrzegają możliwość przełożenia postępu technologicznego na ukierunkowanie ludzkich nawyków i codziennych czynności w inną stronę, mają możliwość ustanowienia prawdziwych długotrwałych trendów. Można śmiało stwierdzić, że przykładem takiej umiejętności przełamywania stereotypów było wprowadzenie aparatu fotograficznego do telefonów komórkowych. Możliwe było to dzięki postępującej miniaturyzacji w elektronice i optyce i chociaż ludzie jednocześnie uczyli się dopiero korzystać tak z telefonów komórkowych jak i cyfrowych aparatów, mało kto oczekiwał, że wprowadzenie obiektywu do pierwszych modeli telefonów będzie dobrym pomysłem. Okazało się jednak, że w dłuższej perspektywie niejeden człowiek porzuci ideę noszenia ze sobą osobnego aparatu fotograficznego, jeśli nie wymaga tego od niego specyfika zawodu. Posiłkowanie się coraz lepszymi aparatami i kamerami w telefonach komórkowych jest dzisiaj zdecydowanie popularniejsze.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply